FAQ- veelgestelde vragen
Heb je hulp nodig? We staan graag voor je klaar. Hier hebben we de meest gestelde vragen voor je samengesteld, zodat je mogelijk al hier de juiste oplossing voor je probleem vindt. Mocht dit niet het geval zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zullen proberen je zo snel mogelijk verder te helpen.
1. Ik heb vragen over mijn bestelling
- Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
- Hoe kan ik mijn bestelling annuleren / wijzigen?
- Hoe krijg ik een retourlabel?
- Welke voorwaarden moeten gelden voor een retourzending?
- Zijn retourzendingen gratis?
- Wat gebeurt er met de terugbetaling van retourzendingen?
2. Ik heb vragen over mijn levering
- Ik heb mijn pakket niet ontvangen - Wat kan ik doen?
- Ik heb mijn pakket ontvangen, maar er ontbreekt een artikel - Wat kan ik doen?
- Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld - Wat kan ik doen?
- Mijn bestelling wordt geleverd door een transportbedrijf - Kan ik een afleverdatum voor de levering afspreken?
3. Ik heb een vraag over mijn klacht
- Mijn geleverde artikel is defect - Wat kan ik doen?
- Hoe lang duurt het voordat ik feedback krijg over mijn klacht?
- Moet ik het defecte artikel terugsturen?
4. Ik heb vragen over actuele aanbiedingen en acties
- Welke acties en aanbiedingen zijn er momenteel?
- Waar kan ik mijn actie- of kortingscode inwisselen?
- Ik heb geen kortingscode ontvangen / Mijn kortingscode werkt niet - Wat kan ik doen?
- Kan ik meerdere kortingscodes tegelijk inwisselen?
5. Ik heb vragen over betalingsmethoden of facturering
6. Ik heb zakelijke vragen / Ik wil graag samenwerken
- Is het mogelijk om als bedrijf zonder btw te bestellen?
- Ik werk in een kleuterschool / onderwijsinstelling en wil een bestelling plaatsen - Wat kan ik doen?
- Ik ben een influencer en geïnteresseerd in een samenwerking - Wat kan ik doen?
7. Ik wil graag winkelen in een Kindermaxx-winkel
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Je vindt de levertijd van je bestelling in de orderbevestiging. Houd er rekening mee dat we doorgaans alle artikelen samen verzenden. Als je de voorkeur geeft aan een gedeeltelijke levering, neem dan contact met ons op via e-mail; service@kindermaxx.de. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met de trackingcode. Controleer ook je spamorder om te checken of de e-mail daar terecht is gekomen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren / wijzigen?
Als je bestelling nog niet is verzonden, kun je deze wijzigen of annuleren. Stuur in dit geval een e-mail naar service@kindermaxx.de en voeg je bestelnummer toe. Je kunt ons ook bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur op het nummer +49 (0) 89 2109 3633. Als het pakket echter al onderweg is, kunnen we helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. In dit geval kun je de ontvangst van het pakket weigeren of het ontvangen pakket terugsturen volgens onze retourvoorwaarden.
Hoe krijg ik een retourlabel?
Stuur ons een e-mail waarin je aangeeft hoeveel retourlabels je nodig hebt voor de retourzending. We sturen je de labels per e-mail toe. Vergeet niet je bestelnummer in de e-mail te vermelden. Houd er rekening mee dat een retourzending niet gratis is. Meer informatie over het retourproces en de bijbehorende kosten vind je op onze startpagina onder het kopje "Retourneren".
Welke voorwaarden moeten worden vervuld voor een retourzending?
Je kunt je pakket binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen. Zorg ervoor dat het artikel onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking en staat wordt teruggestuurd. Bewaar het retourbewijs van de post tot de definitieve afhandeling van de retourzending om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.
Zijn retourzendingen gratis?
Voor retouren uit Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk worden kosten in rekening gebracht van € 5,95. Dit bedrag wordt automatisch van de terugbetaling afgetrokken. Voor alle andere landen moeten zelf de retourkosten gedragen worden en moet het retourlabel zelf georganiseerd worden. Bij retourzendingen van bestellingen of goederen die op een pallet zijn geleverd door een expediteur, rekenen we maximaal € 120,00. In dit geval ben je verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending.
Wat gebeurt er met de terugbetaling van retourzendingen?
Als je de bestelling hebt geannuleerd, zullen we het bedrag onmiddellijk terugbetalen. Als je een bestelling of een deel daarvan hebt teruggestuurd, zullen we het bedrag zo snel mogelijk terugbetalen na ontvangst van de retourzending. Afhankelijk van de betaalmethode kan het tot 2 weken duren voordat het terugbetaalde bedrag op je rekening is bijgeschreven. Wij vragen je begrip en geduld tijdens dit proces.
Ik heb mijn pakket niet ontvangen - Wat kan ik doen?
Controleer eerst de trackinglink van het verzendbedrijf. Als het pakket voor een langere tijd niet is verplaatst of als afgeleverd is gemarkeerd, maar niet is geleverd, stuur ons dan een e-mail naar service@kindermaxx.de, en we zullen contact opnemen met het verzendbedrijf. Als alternatief kun je ook direct contact opnemen met de bezorgdienst en informeren naar de locatie van het pakket.
Ik heb mijn pakket ontvangen, maar er ontbreekt een artikel - Wat kan ik doen?
Controleer eerst of het slechts een gedeeltelijke levering betreft en de ontbrekende artikelen uit je bestelling later worden verzonden. Je kunt dit zien op je factuur of pakbon.
Als er toch een artikel ontbreekt, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice via het e-mailadres service@kindermaxx.de. Vermeld hierbij het bestelnummer, het artikelnummer en de beschrijving van het ontbrekende artikel. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om de situatie op te helderen.
Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet heb besteld - Wat kan ik doen?
Je kunt ons telefonisch bereiken op +49 (0) 89 2109 3633 of per e-mail op service@kindermaxx.de. We zullen het juiste artikel zo snel mogelijk naleveren. Daarnaast sturen we je een retourlabel per e-mail. Stuur het verkeerd geleverde artikel alstublieft naar ons terug.
Mijn bestelling wordt geleverd door een transportbedrijf - Kan ik een bezorgafspraak maken voor de levering?
Meubels en grote artikelen worden verzonden via een transportbedrijf. Het transportbedrijf neemt contact met je op om een bezorgafspraak te maken. Zo zorg je ervoor dat je beschikbaar bent op het moment van levering en een probleemloze bezorging is gegarandeerd. Houd er rekening mee dat het niet opvolgen van de afgesproken bezorgdatum mogelijk hoge kosten voor een tweede bezorging met zich meebrengt. Deze kosten zijn voor jouw rekening.
Mijn geleverde artikel is defect - Wat kan ik doen?
Op onze startpagina vind je onder "Reparatie & Garantie" een reclamatieformulier. Vul het formulier in en stuur het ons per e-mail. Wij zullen de klacht zo snel mogelijk doorsturen naar de fabrikant.
Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn klacht?
Elke fabrikant heeft verschillende verwerkingstijden. Het kan tot 1-2 weken duren voordat we een antwoord ontvangen. Wees geduldig. We doen ons best om het proces zo snel mogelijk af te handelen.
Moet ik het defecte artikel terugsturen?
Als het artikel defect is, kan het zijn dat het ter controle moet worden teruggestuurd. In sommige gevallen kan het ook gebeuren dat je een vervangend onderdeel ontvangt. Neem contact op met de klantenservice via het e-mailadres service@kindermaxx.de om verdere instructies te ontvangen en het verdere verloop te bespreken.
Welke acties en aanbiedingen zijn er momenteel?
De huidige acties en kortingen vind je op de startpagina onder "Kortingscodes & acties". Als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief, mis je geen acties en kortingen meer en ontvang je regelmatig informatie over exclusieve aanbiedingen en nieuws rechtstreeks in jouw e-mailinbox.
Waar kan ik mijn actie- of kortingscode inwisselen?
Je kan jouw actie- of kortingscode tijdens het bestelproces inwisselen. Op de laatste pagina "Besteloverzicht" vind je een invoerveld voor de code.
Ik heb geen kortingscode ontvangen / Mijn kortingscode werkt niet - Wat kan ik doen?
Als je geen kortingscode hebt ontvangen bij de nieuwsbriefinschrijving of als je kortingscode niet werkt, stuur dan een e-mail naar service@kindermaxx.de. Vermeld hierbij je e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld en de code. We zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Kan ik meerdere kortingscodes tegelijk gebruiken?
Er kan slechts één kortingscode per bestelling worden gebruikt. Als je meerdere Kindermaxx cadeaukaarten in onze online shop hebt gekocht en deze wilt omzetten in een kortingscode, stuur ons dan een e-mail naar service@kindermaxx.de en vermeld al je kortingscodes.
Welke betaalmogelijkheden heb ik?
We bieden verschillende betaalmogelijkheden aan die je kunt vinden op de startpagina onder "Betaalmogelijkheden".
Hoe werkt betaling op factuur?
Houd er rekening mee dat je bij de betaalmethode "betaling op factuur" het bedrag niet aan Kindermaxx, maar aan Klarna moet overmaken. Als je per ongeluk het bedrag naar Kindermaxx hebt overgemaakt, stuur ons dan een e-mail naar service@kindermaxx.de met een betalingsbewijs. We zullen dan contact opnemen met Klarna om ervoor te zorgen dat er geen herinneringskosten ontstaan.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Als je een account hebt aangemaakt, kun je de factuur bekijken in je accountoverzicht. Log in op je account en navigeer naar het gedeelte "Bestellingen" of "Facturen" om je factuurdossiers te bekijken en indien nodig te downloaden of af te drukken.
Als je geen klantaccount hebt, kun je ons een e-mail sturen naar service@kindermaxx.de. Geef ons alsjeblieft het bestelnummer en alle nodige informatie door, zodat we je de gewenste factuur kunnen toesturen of je verder kunnen helpen bij eventuele vragen.
Kan ik als bedrijf zonder btw bestellen?
Ja, als je een geldig btw-identificatienummer (btw-id) hebt en je bedrijf binnen de Europese Unie, maar buiten Duitsland gevestigd is, is het mogelijk om de factuur zonder btw uit te geven door de toepassing van de reverse-charge-methode. Neem contact op met de klantenservice via het e-mailadres service@kindermaxx.de voor verdere informatie en instructies voor dergelijke bestellingen.
Ik werk in een kinderdagverblijf/ onderwijsinstelling en wil een bestelling plaatsen - wat kan ik doen?
Als je een factuur vooruit nodig hebt, kun je rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hulp te krijgen bij je bestelling. Stuur een e-mail naar service@kindermaxx.de. Geef de klantenservice de gewenste producten, de hoeveelheid en het afleveradres door, zodat ze handmatig een bestelling voor je kunnen maken en je de factuur per e-mail kunnen sturen. Houd er rekening mee dat we je bestelling pas verzenden na ontvangst van de betaling.
Ik ben een influencer en ben geïnteresseerd in samenwerking - wat kan ik doen?
Als je geïnteresseerd bent in samenwerking of partnerschap, stuur dan een e-mail naar martina@kindermaxx.de. Als we geïnteresseerd zijn in je verzoek, zullen we contact met je opnemen om verdere details te bespreken.
Waar bevindt zich de Kindermaxx-winkel?
Op dit moment is er een Kindermaxx-winkel in Oostenrijk. Hieronder vind je het adres en de openingstijden:
Adres: Harham 85, 5760 Saalfelden am Steinernen Meer, Oostenrijk
Openingstijden: ma. - vr. 9:00 - 17:00
Telefoon: +43 6582 20989
Is het artikel beschikbaar in de Kindermaxx-winkel?
Niet alle artikelen uit de online winkel zijn direct beschikbaar in de winkel. Het is aanbevolen om voorafgaand aan het bezoek aan de winkel te bellen en te informeren of een bepaald artikel direct beschikbaar is. Als je een artikel wilt ophalen, bel dan alsjeblieft een dag van tevoren, zodat we het gewenste artikel kunnen uitzoeken en voor jou kunnen reserveren.